نوشته شده توسط : نیلوفر

 

سینمای هند تاثیر بسیاری بر سینمای فارسی در قبل و بعد انقلاب داشته است. داستان‌های ساده، ریتم تند، موضوعات آشنا، عشق‌های پرسوز، اربابان زورگو، رقص، آواز و عموما پایان خوش از ویژگی‌های مشترک این دو نوع سینما است. به همین خاطر است که بخش زیادی از علاقه‌مندان به سینما از نسل‌های مختلف همچنان دوست‌دار و پیگیر سینمای هند هستند.

 

تو این پست قصد دارم در مورد چند تا از فیلم های معروف هندی صحبت کنم. 

فیلم هندی مکاسوری

خلاصه داستان فیلم مکاسوری

مکا سوری بیش از شش فوت قد دارد. او یک بز را با دندان می‌کشد و خونش را می‌خورد و بعدش ۱۰ کیلومتر می‌دود. مردی خشن و بداخلاق. اما او عاشق رانی می‌شود. دختری زیبا که در خانه ارباب کار می‌کند. این دو با هم ازدواج می‌کنند اما ارباب در روستا شایعه می‌کند و مکا سوری را به زنش بدبین می‌کند. او طاقتش تمام می‌شود و زنش را می‌کشد. در زندان گناه فرد دیگری را گردن می‌گیرد..

اگه دوست دارید این فیلم رو با دوبله تماشا کنید، سایت 24مووی مرجع خوبی برای دانلود این فیلم با دوبله فارسی است

فیلم هندی پسر خیابان

مراد پسری مسلمان از خانواده‌ایی فقیر است که در زاغه‌های محقر زندگی می‌کند. او عشقی قدیمی و زیبا و به غایت با نمک دارد. آنها با همدیگر در در دانشکده‌ی پزشکی تحصیل می‌کنند. پدر مراد طبق سنت مسلمانان هندوستان، زن دوم گرفته است. این در حالی است که او از پس هزینه همین زندگی هم بر نمی‌آید. پدر مراد راننده است. پایش دچار مشکل شده و نمی‌تواند تا مدتی رانندگی کند. مراد جای پدرش راننده دختری ثروتمند اما غمگین می‌شود. در این فیلم ما طبق سنت قدیمی سینمای هند با آواز و شعر طرفیم اما نه رقص و آواز در زیر باران و از پشت درخت. مراد که به صورت اتفاقی با یک گروه رپ آشنا شده، کم‌کم دارد برای خودش در رپ اسمی دست و پا می‌کند...

 

 

 فیلم هندی اکشن خداحافظی

سامر و نرگس ازدواج و زندگی عاشقانه‌ایی دارند. سامر مهندس کامپیوتر است و نرگس هم شغل خودش را دارد اما بحران جهانی اقتصاد در سال ۲۰۰۸ دامن‌گیر هر دو شده و باعث بیکاری آنها می‌شود. سامر که دیگر نمی‌تواند بیکار بماند، برای خودش و نرگس در کشوری خیالی در خاورمانه به نام نعمان درخواست کار می‌دهد. اما ظاهرا نرگس در دام باندهای قاچاق انسان افتاده و حالا سامر باید در کشوری بیگانه زنش را پیدا کند... خداحافط کاملا با آنچه از فیلم‌های هندی تصور می‌کنید متفاوت است. خبری از اغراق‌های خنده‌دار و زرق و برق و رقص و آواز بی‌مورد نیست.


برای دانلود رایگان فیلم‌ هندی جدید دوبله فارسی می‌تونید از وبسایت 24مووی تماشا کنید.

 



:: برچسب‌ها: دانلود فیلم هندی ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 شهريور 1401 | نظرات ()